Probleme pentru Toyota: anunțul făcut de producătorul auto

de: Andrei Tilimpea
09 02. 2022

Toyota și-a retrogradat perspectivele de vânzări și producție la nivel mondial, după ce profitul operațional a scăzut cu 21% în ultimul trimestru, deoarece deficitul de semiconductori și pandemia au afectat producția.

Toyota și-a retrogradat din nou perspectivele de vânzări și producție la nivel mondial, după ce profitul operațional a scăzut cu 21% în ultimul trimestru, din cauza penuriei de semiconductori și a producției de crimpare din cauza pandemiei, îngreunarea vânzărilor și scăderea veniturilor.

Cel mai mare producător auto din lume și-a redus prognoza globală de vânzări consolidate la 8,25 milioane de vehicule pentru anul fiscal curent care se încheie pe 31 martie, de la o previziune anterioară de 8,55 milioane de vehicule.

Toyota a spus că se așteaptă să piardă între 100.000 și 200.000 de unități de producție în martie din cauza blocajelor de semiconductori, după ce a pierdut 140.000 de unități în ianuarie din cauza întreruperilor cauzate de COVID-19.

În total, Toyota a spus că ar putea pierde până la 480.000 de vehicule din producție din ianuarie până în martie.

Producție slabă

„Nu credem că acest dezechilibru între cererea și oferta de microcipuri se va îmbunătăți în curând și, împreună cu focarele de coronavirus, perspectivele rămân încă neclare”, a declarat Hiroyuki Suzuki, directorul general al diviziei de contabilitate, în timp ce a anunțat rezultatele financiare.

„Această situație incertă va continua probabil și în următorul an fiscal”, a spus el.

Perspectivele reduse ale Toyota includ o revizuire în scădere a planului său de producție pentru anul fiscal la 8,5 milioane de vehicule, de la ținta de 8,87 milioane preconizată chiar la jumătatea lunii ianuarie.

„Planul pentru 8,5 milioane de unități se bazează pe luarea în considerare a tuturor lipsurilor de aprovizionare pentru piese care sunt așteptate în prezent și pe reducerea prudentă a prognozei”, a spus Toyota.

Impactul lipsei de aprovizionare și al COVID-19 este resimțit nu numai la fabricile proprii Toyota, ci și în cele ale furnizorilor. Perspectiva de redresare rămâne neclară, iar Toyota revizuiește planurile de producție „zilnic”, a spus Suzuki. Creșterea prețurilor la materiile prime afectează și mai mult rezultatele.

„Rata de creștere a prețurilor materiilor prime este fără precedent și nu credem că aceste prețuri ridicate vor scădea în următorul an fiscal”, a spus el. „Credem că aceasta este o problemă serioasă.”

În detalierea rezultatelor financiare, Toyota s-a agățat în continuare de perspectivele de profit pentru întregul an fiscal, în ciuda vânzărilor și producției în scădere. Acesta a spus că ratele valutare benefice vor compensa lovitura.

 Ratele valutare vor compensa

Toyota se așteaptă la un profit operațional de 24,33 miliarde dolari și un venit net de 21,63 miliarde dolari. Atât profitul din exploatare, cât și totalul venitului net ar reprezenta al doilea cel mai mare câștig înregistrat la companie, venind doar în apropierea maximelor istorice ale companiei.

În al treilea trimestru fiscal încheiat la 31 decembrie, profitul operațional a scăzut cu 21%, la 6,81 miliarde dolari, dar Toyota a furnizat în continuare o marjă de profit operațional de două cifre de 10,1%.

Venitul net trimestrial a scăzut cu 5,6%, până la 6,88 miliarde de dolari.

Veniturile au scăzut cu 4,5%, până la 67,65 miliarde dolari în perioada octombrie-decembrie, deoarece vânzările globale au scăzut cu 15% la 2,0 milioane de vehicule în trimestrul respectiv. Cifra de vânzări consolidată acoperă livrările pentru mărcile Lexus și Toyota, precum și pentru Daihatsu și Hino.

Vânzările globale cu amănuntul au scăzut cu 11%, până la 2,52 milioane de vehicule în al treilea trimestru fiscal.

În al treilea trimestru fiscal tocmai terminat, vânzările din America de Nord au scăzut cu 31 la sută, la 522.000 de unități. Profitul operațional regional a scăzut cu 45% la 945,3 milioane de dolari în perioada respectivă.

Viitorul pare stabil

În plus, Toyota a reușit să reducă cheltuielile cu stimulentele din America de Nord cu 1,30 miliarde de dolari în primele trei trimestre, pe măsură ce oferta și stocurile s-au micșorat pe fondul creșterii cererii.

Vânzările în Europa au scăzut cu 12%, până la 250.000 de vehicule, în timp ce afacerile regionale de acolo au revenit, profitul operațional a crescut cu 53%, până la 732,5 milioane de dolari.

Privind în perspectivă, Toyota și-a menținut neschimbată prognoza de vânzări cu amănuntul la 10,29 milioane de vehicule pentru anul fiscal încheiat la 31 martie, inclusiv volumul Daihatsu și Hino.

Acest total ar fi în creștere de la 9,92 milioane de unități în anul fiscal precedent și ar scădea cu puțin peste recordul de 10,6 milioane de vehicule vândute în anul fiscal încheiat în martie 2019.

Perspectiva de vânzare cu amănuntul a companiei pentru mărcile Toyota și Lexus a rămas, de asemenea, stabilă la 9,4 milioane, în creștere față de 9,09 milioane în anul fiscal precedent.